فاروئر

کشت گندم در کشور ما اکثرا به صورت کاملا مکانیزه انجام می شود. یعنی از اولین مرحله خاکورزی و استفاده از گاوآهن تا آخرین مرحله که استفاده از بذرپاش یا کارنده می باشد تماما به صورت مکانیزه و با استفاده از ادوات و تراکتور صورت می گیرد. در کشت سنتی و معمولا آبی گندم، ابتدا گاوآهن شخم می زند و علاوه بر زیر و رو کردن خاک، علف های هرز را نابود می کند. پس از خرد شدن کلوخ ها توسط دیسک، لولر زمین را تسطیح و صاف می کند و در مرحله بعد بذر پاشی صورت می گیرد. فاروئر، در زمین جوی هایی برای آبیاری ایجاد می کند. (لازم به ذکر است که فقط در آبیاری غرقابی از فاروئر استفاده می شود)

فاروئر 6 ردیفه

فاروئر از دو صفحه برگردان کوچک تشکیل شده که پشت به پشت هم قرار گرفته اند و هر کدام خاک را به یک سمت می ریزند تا یک جوی کوچک در وسط ایجاد گردد. صفحه ها به یک پایه متصل می شوند که انواع مختلفی دارد و بنا به قدرت تراکتور انتخاب می گردد.
در دستگاه های کارنده خطی کار یا کمبینات، یک سری فاروئر بین واحد های کارنده وجود دارد که جوی آبیاری را ایجاد می کند. در صورت استفاده از این دستگاه ها، نیازی به استفاده از فاروئر به صورت مجزا نمی باشد.

فاروئر 6 ردیفه

فاروئر از یک شاسی و واحد شیار بازکن تشکیل شده است. واحد شیار بازکن نیز شامل پایه و قسمت درگیر با خاک که شبیه دو صفحه برگردان است، می باشد. صفحات برگردان در ابعاد کوچک می باشند که از قسمت پیشانی به هم جوش خورده و باعث می شوند تا با هدایت خاک به دو طرف، یک جوی برای آبیاری ایجاد شود. فاروئرهای گروه صنعتی مهندس مروتی به دلیل شاسی استفاده شده از ناودانی صنعتی، پیچ هایی با گرید 8/8 (پیچ های فولادی یا خشکه) و استفاده از پلیت های پهن و ضخیم، همیشه مورد توجه و انتخاب کشاورزان بوده و رضایت کامل از این محصول داشته اند. پلیت ها که پایه ها را به شاسی وصل می کنند، هرچه ضخیم تر باشند، قوی ترند و هرچه پهن تر باشند، فشار کمتری به شاسی فاروئر وارد می کنند.
در فاروئرها، جنس قسمت هایی مثل بیلچه ها و همچنین پایه ها از اهمیت زیادی برخوردارند منتها نه به اندازه ادواتی همچون گاوآهن یا چیزل، چرا که فشار وارده به فاروئر بسیار کم تر از آن هاست.

فاروئر 6 ردیفه

فاصله پایه ها از هم قابل تنظیم است تا متناسب با محصول و فاصله ردیف های مورد نظر تغییر کند. باید در نظر داشت که در صورت تغییر، فاصله ی پایه ها در کل عرض کار فاروئر برابر باشد تا حین کار مستقیم پیش رفته و به یک سمت متمایل نشود. همچنین باید دقت نمود هنگام اتصال به سه نقطه تراکتور، تراز عرضی حتما برقرار باشد تا عمق کار برای طرفین یکسان بوده و مستقیم پشت تراکتور کشیده شود.
فاروئر های گروه صنعتی مهندس مروتی در مدل های 5 ، 6 و 7 ردیفه هستند که کاربرد زراعی دارند. شما می توانید با مراجعه به بخش محصولات، فاروئر ها را مشاهده نموده و ضمن تماس با بخش فروش نسبت به خرید محصول مورد نظر خود اقدام نمایید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

این فیلد را پر کنید
این فیلد را پر کنید
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.