بیل صاف کن

بیل صاف کن تراکتوری

بیل صاف کن تراکتوری بیل پر کاربرد در کشاورزی است. این بیل برای صاف کردن سطح زمین کشاورزی، پرکردن کانال ها و جمع کردن کود در دامداری ها کاربرد دارد. اجزای اصلی این بیل شامل شاسی و تیغه می باشد. انواع بیل صاف کن شامل بیل صاف کن جلوتراکتوری و بیل صاف کن عقب تراکتوری می باشد. البته بیل صاف کن عقب کاربردی تر است. بعضی از بیل های صاف کن در جهت های مختلف زاویه می گیرند تا در شرایط مختلف کاربردهای بیشتری داشته باشند. تغییر زاویه و بالا و پایین شدن بیل به صورت هیدرولیکی و دستی امکانپذیر است.

معرفی و کاربرد

بیل صاف کن تراکتوری شامل یک تیغه شبیه تیغه لولر و یک شاسی متصل به تراکتور می باشد. دو نوع کلی از بیل صاف کن ها در گروه صنعتی مهندس مروتی موجود است. یکی نوع در عقب تراکتور و به اتصال سه نقطه سوار می شود و در نوع دیگر شاسی به قسمت جلو شاسی تراکتور پیچ می شود. بیل صاف کن دستگاهی با استفاده های متنوع هم در بخش کشاورزی و هم در زمینه های صنعتی، ساختمانی و راه سازی است. از بیل صاف کن تراکتوری برای صاف و هم سطح کردن زمین زراعی و باغی و همچنین به عنوان برف روب سبک، کم حجم و تسطیح کننده جاده و راه استفاده می شود. یکی از کاربردهای مهم بیل های صافکن تراکتوری در دامداری ها برای جمع کردن کود و تمیز کردن زیر پای دام است. در مجموع این دستگاه قابلیت بارگیری برای کامیون، تریلی و … را ندارد و فقط در جمع آوری از روی زمین به صورت یک تل و یا پهن کردن و صاف کردن پستی و بلندی مورد استفاده قرار می گیرد. بیل صاف کن برای پرکردن کانال هایی که بوسیله بیل بکهو کنده شده نیز کاربرد دارد.
در زمین های باغی و زراعی که به روش غرقابی آبیاری می شوند، ناهموارهای زمین سبب هدر رفت آب زیادی می شود. به این دلیل که آب به اندازه کافی به مناطق بلندتر نمی رسد، ناچاریم بیشتر آبیاری کنیم. در چنین مواقعی اهمیت استفاده از بیل های صاف کن تراکتوری نمایان می شود.

بیل صاف کن عقب

شاسی بیل از قوطی صنعتی یا از ناودانی ساخته می شود. شاسی که ازقوطی صنعتی ساخته می شود، مقاومت و استحکام بالایی دارد و مناسب کارهای سنگین است و وزن بیشتری نیز دارد. جنس لبه تیغه ها معمولا ضد سایش است که استحکام و قدرت بسیار بالایی دارد و در صورت ساییده یا فرسودگی قابل تعویض می باشد.

بیل صاف کن جلو

بیل های صاف کن جلو بوسیله تیغه کار تسطیح خاک و انتقال خاک به محل مورد نظر یا پر کردن چاله از پیش ساخته شده را انجام می دهد.

بیل صاف کن تراکتوری

بیل های صاف کن در دو نوع دستی و هیدرولیکی تولید می شوند. مدل دستی، ساده ، ارزان و کم استهلاک است و در شرایط مختلف کارایی زیادی ندارد.
بیل صاف کن جلو هیدرولیکی، بوسیله جک در یک حالت برای بالا و پایین شدن به صورت عمودی تنظیم می شود. در حالت دیگر جک های هیدرولیکی، به بیل زاویه می دهند و تیغه به صورت راست ریز یا چپ ریز تنظیم می شود.

بیل صاف کن عقب

بیل صاف کن عقب مانند گریدر، کار صاف کردن را انجام می دهد. گریدر راهسازی ماشینی است که معمولا از دو یا سه تیغه برای صاف کردن پستی و بلندی های زمین و به عبارتی تسطیح و زیر سازی زمین و انتقال خاک و رساندن به محل مورد نظر به کار می رود. همچنین گریدر قابلیت های دیگری مانند شیب بندی و شانه سازی جاده را نیز دارد. اما بیل های صاف کن با یک تیغه فقط برای تسطیح خاک و انتقال خاک به محل مورد نظر یا پر کردن چاله از پیش ساخته شده استفاده می شود.

بیل صاف کن عقب

بیل های صاف کن عقب مانند بیل های صاف کن جلو، هم نوع دستی و هم نوع هیدرولیکی آن موجود است که برای زاویه گرفتن در جهت های مختلف از جک های هیدرولیکی که روی آن تعبیه شده است، استفاده می کند.
نوع دستی تنوع کاری کمتری دارد و همانند بیل جلو در کارهای مختلف کارایی یکسانی ندارد. معمولا زاویه کمتری می گیرد و در همه جهات قابل زاویه گرفتن نیست. اما قیمت و استهلاک کمتری دارد

بیل عقب گردان

بیل صاف کن عقب گردان یا بیل صاف کن عقب چرخشی سه حالته، در سه محور به صورت مکانیکی یا دستی زاویه می گیرد. اولی روی زمین به چپ و راست، دومی به صورت عمودی به بالا و پایین و سومی در پشت تراکتور میزان آفست شدن را مشخص می کند. این بیل صاف کن عموما کاربرد باغی دارد.

بیل صاف کن عقب

در مقایسه بیل صاف کن جلو و عقب، قابل ذکر است که در بیل های جلو اپراتور دید بهتر و تسلط کامل تری روی عملکرد بیل دارد و با دقت بیشتر کار انجام می شود. اما به دلیل سبک کار و بسته شدن به جلو تراکتور، تنوع زیادی به اپراتور نمی دهد و برای کارهای متنوع قابلیت تغییر چندانی ندارد. بالعکس بیل عقب، در زوایای مختلف کار می کند و بخاطر آفست شدن توانایی بیشتری برای کار در شرایط گوناگون دارد.
برای دیدن مدل های مختلف بیل های صاف کن جلو و عقب گروه صنعتی مهندس مروتی می توانید به بخش محصولات سایت تراکتورمن مراجعه نموده و ضمن اطمینان خاطر از کیفیت محصولات نسبت به سفارش آن اقدام فرمایید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

این فیلد را پر کنید
این فیلد را پر کنید
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.