یکشنبه ۱۴۰۱/۱۱/۲۳

به گزارش گروه خبری تراکتورمن مجری طرح گندم گفت: پیشنهاد اصلاح قیمت خرید تضمینی گندم در شورای قیمت گذاری در حال بررسی است، اما هنوز مصوبه ای در این خصوص نداریم.

آقای سهراب سهرابی گفت: بنابر آمار در سال زراعی جدید یک میلیون و ۹۷۵ هزارهکتار گندم آبی و ۳ میلیون و ۹۶۰ هزار هکتار گندم دیم کشت شده است.

به گفته او، با توجه به آنکه مزارع گندم در مرحله گیاهچه ای است، از الان‌نمی توان برآورد دقیقی برای تولید داشت.

سهرابی ادامه داد: اواخر فروردین و اوایل اردیبهشت پیش بینی دقیق تری می توان نسبت به تولید داشت چرا که عدد به واقعیت نزدیک تر است.

مجری طرح گندم وزارت جهاد نیاز سالانه خبازی و صنف و صنعت را ۱۲ میلیون تن اعلام کرد و گفت: بنابر آمار سالانه ۱۰ میلیون تن نان مورد نیاز واحدهای خبازی و ۲ میلیون تن صنف و صنعت است، اما هم اکنون نمی توان پیش بینی در خصوص تامین گندم مورد نیاز واحدهای خبازی و بی نیازی از واردات داشت.

به گفته او، بنابر آمار امسال میزان واردات با کاهش ۳ میلیون تنی نسبت به سال قبل حدود ۲میلیون و ۲۰۰ تا ۲ میلیون و ۳۰۰ هزارتن بوده است.

مجری طرح گندم درباره آخرین وضعیت اصلاح قیمت خرید تضمینی گندم گفت: پیشنهاد اصلاح قیمت خرید تضمینی گندم در شورای قیمت گذاری مطرح است و پس از بررسی های نهایی توسط وزیر جهاد ابلاغ می شود، اما فعلا مصوبه ای نداریم.

1 دیدگاه. ارسال دیدگاه جدید

  • دیدگاه ما اینه بمیریم بهتره تا کشاورزی کنیم قیمت گندم به صرفه نیست کود نمیدن گازوییل نمیدن خدایش خودمونو خلاص کنیم بهتره با این وضع زندگی نمیشه کرد کشاورز خیلی وقته مرده دیگه اءحیا نمیشه

    پاسخ

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

این فیلد را پر کنید
این فیلد را پر کنید
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.